Bank Spółdzielczy w Lipsku kierując się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki informuje, że w związku z wejściem w życie Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów wdrożył „Procedurę naruszeń wewnętrznych w Banku Spółdzielczym w Lipsku”.

      Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

            1) korupcja,

            2) zamówienia publiczne,

            3) usługi, produkty i rynki finansowe,

            4) przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,

            5) bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,

            6) bezpieczeństwo transportu,

            7) ochrona środowiska,

            8) zdrowie publiczne,

            9) ochrona konsumentów,

           10) ochrona prywatności i danych osobowych,

           11) bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych,

           12) inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.


        Zgłoszeń można dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w Banku:

    1) zgłoszenia ustne mogą być dokonywane osobiście – poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia;

    2) zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane:

- listownie – na adres siedziby Banku z dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia” lub

- elektronicznie – na adres e-mail: sygnalista@bslipsko.pl.

      Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

      Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adresu korespondencyjnego, adresu e-mail lub numeru telefonu).

    Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.