accessibility_new

close

Ustawienia dostępności

refresh



Sygnalista


      Bank Spółdzielczy w Lipsku kierując się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki informuje, że w związku z wejściem w życie Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów wdrożył „Procedurę naruszeń wewnętrznych w Banku Spółdzielczym w Lipsku”.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

  1. korupcja
  2. zamówienia publiczne
  3. usługi, produkty i rynki finansowe
  4. przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  5. bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami
  6. bezpieczeństwo transportu
  7. ochrona środowiska
  8. zdrowie publiczne
  9. ochrona konsumentów
  10. ochrona prywatności i danych osobowych
  11. bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych
  12. inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą

Zgłoszeń można dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w Banku:

  1. zgłoszenia ustne mogą być dokonywane osobiście – poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia;
  2. zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane:
    • listownie – na adres siedziby Banku z dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia” lub
    • elektronicznie – na adres e-mail: sygnalista@bslipsko.pl.

      Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

      Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adresu korespondencyjnego, adresu e-mail lub numeru telefonu).

    Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.