Sygnalista
Bank Spółdzielczy w Lipsku kierując się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki informuje, że w związku z wejściem w życie Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów wdrożył „Procedurę naruszeń wewnętrznych w Banku Spółdzielczym w Lipsku”.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:
- korupcja
- zamówienia publiczne
- usługi, produkty i rynki finansowe
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami
- bezpieczeństwo transportu
- ochrona środowiska
- zdrowie publiczne
- ochrona konsumentów
- ochrona prywatności i danych osobowych
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą
Zgłoszeń można dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w Banku:
- zgłoszenia ustne mogą być dokonywane osobiście – poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia;
- zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane:
- listownie – na adres siedziby Banku z dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia” lub
- elektronicznie – na adres e-mail: sygnalista@bslipsko.pl.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adresu korespondencyjnego, adresu e-mail lub numeru telefonu).
Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.